torsdag 11 maj 2023

I Göteborg på besök hos syster yster

Jag åkte till Göteborg i måndagskväll för att hälsa på min kära syster.I tisdags var vi på uteserveringen på Levantine och drack Aperol splits. Åh äntligen sol och värme säkert 20 grader. Igår var vi och besökte Botaniska - vilken vårprakt. hon hade gjort våfflor med rom, lök och cremefresh. Och bubbel 🍾 till det - mums!

Jag och syster yster på Levantine 

Syster yster i trappen - en riktig fashionista!

Aperol splitz smakade gott i solen - nu är det vår!

Botaniska - stenptrappor

Konstverk i trä  av koreanen Jaeho Lee -  I Botaniskas barrträds-samling

På vägen mot Botaniska  - Magnolia

Vi åt en så god hallonpaj med vaniljsås


Ormbunkar - så fint!

Jag på väg in i trädgården

Så fina odlingar av lökblommor.


 


Magnolia i trädgården på vägen mot Botaniska

Backsippa- Botanska

Så mysiga stigar och stentrappor 



Jag och min äska de syster <3